FA | EN | AR | AZ
if (Model != null) {

1401/08/16 11:36:50

سقط

عوامل ایجاد کننده سقط:

1- عوامل مربوط به جنین:نمو غیر طبیعی تخم که باعث اختلال رشد می شود، ناهنجاری های ارثی و ژنتیکی جنین

2- عوامل مربوط به مادر:بیماری های عفونی مادر مانند سرخجه، تب مالت و عفونت های مقاربتی، بیماری های مزمن ناتوان کننده در مادر مانند سل، سرطان، بیماری کلیوی، بیماری های غدد مانند کم کاری تیروئید، مصرف دارو و عوامل محیطی مانند مصرف سیگار و الکل و سموم محیطی نظیر سرب ، ناهنجاری های رحمی، نارسایی دهانه رحم .

چه مدت بعد از سقط می توان اقدام به بارداری کرد؟

اگر سقط اتفاقی بوده باشد بعد از 3 ماه می توان برای بارداری مجدد اقدام کرد که باید روزهای مناسبی را برای نزدیکی در نظر گرفت. این روزها روزهای تخمک گذاری است که اسپرم تازه است معمولا 14 روز قبل از عادت ماهانه (روز 12 تا 18) اگر نزدیکی یک روز در میان انجام شود، احتمال این که جنین سالم تشکیل شود ، زیاد است.

بعد از سقط چه باید کرد؟بعد از سقط باید به دنبال علت آن باشیم. انجام آزمایش اسپرم برای همسر، ممکن است ناهنجاری اسپرم باعث سقط شده باشد. در مادر هم مشکلات انعقادی، سیستم ایمنی و در نهایت مشکل رحم مادر ممکن است علت آن باشد. لازم است عکس رنگی رحم مادر گرفته شود تا شکل رحم مشخص شود.

مراقبتهاي بعد از عمل:

قبل از موارد زير حتماً با پزشك خود مشورت كنيد:

  1. انجام كارهاي سنگين بعد از عمل جراحي.2-داشتن تماس جنسي بعد از عمل جراحي.

در صورتيكه عمل شما براي خارج كردن بقاياي حاملگي انجام شده، در صورت تمايل به بارداري مجدد لازم است حاملگي خود را تا 6 ماه به تاخير اندازيد تا رحم شما آمادگي لازم را پيدا كند و تصميم گيري براي بارداري مجدد حتماً تحت نظر پزشك متخصص زنان انجام شود.

ممكن است بارداري مجدد حتي دو هفته بعد از سقط انجام گيرد. براي جلوگيري از آن لازم است با پزشك خود مشورت نموده و روش مناسب و مطمئني را براي جلوگيري از بارداري انتخاب نماييد.

بعد از كورتاژ لازم است، قرصهاي آهنِ تجويز شده توسط پزشك را به مدت 3 ماه براي جبران كم خوني خود استفاده نماييد.

در موارد زير لازم است به پزشك خود مراجعه نماييد:

تب *ترشحات زياد و غير طبيعي *درد زياد در قسمت زير شكم *افزايش خونريزي *ترشحات بد بو  *هر نوع حالت غير طبيعي مثل سردي، ضعف، بيحالي، تب و غيره.

*توجه داشته باشيد عمل ديلاتاسيون و كورتاژ هيچ تأثيري در روند زندگي شما ندارد و مي­توانيد بعد از يك هفته استراحت بدون هيچ مشكلي زندگي عادي خود را از سر بگيريد.